ארבעה מחזות / צ'כוב

אפריל 30, 2020

ארבעה מחזות / צ'כוב

"אני כותב מחזה, שאסיימנו, מן-הסתם, לא לפני סוף נובמבר. אני כותבו לא בלי הנאה, אם כי חוטא הרבה לתנאי הבמה. קומדיה, שלושה תפקידים של נשים, ששה של גברים, ארבע מערכות. נוף (מראה פני אגם); הרבה דיבורים על ספרות, מעט עלילה, חמישה פודים אהבה." (צ'כוב מעדכן בתהליך כתיבת השחף).
המחזה אמנם נחל כישלון בצאתו, אך זכה לאחר זמן להצלחה תחת ידיו המביימות של סטניסלבסקי, וההצלחה עודדה את צ'כוב להישאר מחזאי והובילה להצלחה הכבירה של מחזהו הבא: "הדוד וניה" ואחר-כך להמשך מפעלו הדרמטי.

'בת השחף', 'הדוד וניה', 'שלוש אחיות', 'גן הדובדבנים': ארבעת המחזות הגדולים של צ'כוב בספר אחד, בתרגומו של שלונסקי.
מחזות שהם צירוף מופלא בין ליריות והומור, המביאים את קולן של דמויות אין-חפץ, של אנשים מיותרים, ששעמומם הוא המתח היחיד של חייהם נטולי-העלילות.

בתמונה: אנטון צ'כוב קורא את "השחף" בתיאטרון האמנותי במוסקבה, 1899. לימינו יושב קונסטנטין סטניסלבסקי ואחריו אולגה קניפר, רעייתו של צ'כוב. מריה ליליאנה, רעייתו של סטניסלבסקי יושבת משמאלו של צ'כוב.

ארבעה מחזות / צ'כוב